Meestgestelde vragen
met een antwoord


Heeft u vragen over het wijzigen van gegevens, uw rekeningen of over andere onderwerpen? De meestgestelde vragen hebben wij bij elkaar verzameld om u zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Staat uw vraag hier niet tussen? Ook dan geven we graag antwoord. Neem dan contact op via de button onderaan deze pagina.

Filter
  • Betalingen
  • Geen categorie
  • NAW gegevens
  • Over Netpoint
  • Portaal

Heeft u het idee dat onze e-mails niet of niet juist ontvangt? Voeg dan onze domeinen @uwdeclaraties.nl, @netpoint.nl en @netpointfactoring.nl toe aan uw lijst van vertrouwde afzenders.

Uw Internet Service Provider (ISP) of e-mailprogramma kan filters gebruiken om e-mail te blokkeren en dit kan gevolgen hebben voor het niet of niet juist ontvangen van onze e-mails. Als u denkt dat dit bij u gebeurt, raadpleeg dan onderstaande hulpsectie , of neem rechtstreeks contact op met uw provider, om te zien hoe u instellingen die e-mail filteren of blokkeren kunt aanpassen of verwijderen.

Dan weet u zeker dat e-mails van Netpoint worden geaccepteerd en hoeft u geen bericht meer te missen!

Apple Mail
1. Klik op de knoppenbalk bovenin op het ‘Mail’-icoontje.
2. Selecteer uit het drop-down menu ‘Voorkeuren’ en klik dan op ‘Ongewenste reclame’.
3. Zorg dat in het ‘Ongewenste reclame’-venster onder ‘Pas het filter voor ongewenste reclame niet toe op’ de optie ‘Afzender van bericht komt voor in Contacten’ is aangevinkt.
4. Open de e-mail
5. Klik in het drop-down menu op de gegevens van de afzender.

Google Mail
1. Open de e-mail.
2. Klik op ‘Meer’ in het drop-down menu naast de antwoordknop.
3. Klik op ‘Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen’.

Outlook
1. Klik op het instellingen-icoontje.
2. Klik op ‘Opties’.
3. Klik op ‘Veilige en geblokkeerde afzenders’.
4. Klik op ‘Veilige afzenders’ en voeg ons domein (@netpoint.nl) toe aan de lijst.

Yahoo
1. Open de e-mail.
2. Klik op het drop-down menu ‘Acties’.
3. Klik op ‘Voeg afzender toe aan contactpersonen’.
4. De naam en het e-mailadres van de e-mail zijn al ingevuld in het pop-upvenster ‘Voeg contactpersoon toe’. Controleer of de gegevens in deze velden correct zijn.
5. Klik op ‘Bewaren’.

Bij een verhuizing adviseren wij u dit door te geven aan uw zorgverlener. Geef de wijziging ook aan ons door zodat wij u de factuur op het juiste adres kunnen sturen.

NZID is het incassobureau waar wij uw declaratie aan hebben overgedragen.

Ondanks ons verzoek om uw declaratie(s) binnen de betaaltermijn van 30 dagen te voldoen, bent u in gebreke gebleven. Ook onze herinnering en ingebrekestelling aan uw adres hebben u niet tot (volledige) betaling aangezet.

Voor verdere afhandeling van deze declaratie verzoeken wij u om contact op te nemen met NZID. Onderneem altijd actie. Hierdoor voorkomt u dat de kosten onnodig oplopen!

NZID is te bereiken onder telefoonnummer (085) 016 16 16 of via de website www.nzid.nl

Zodra wij uw e-mailadres vanuit uw zorgverlener ontvangen, ontvangt u hierop een melding dat een nieuwe declaratie voor u klaarstaat. In deze melding treft u een link om naar deze site te gaan. Hier kunt u dan een persoonlijk account aanmaken om al uw gegevens in te zien en de originele declaratie te downloaden.

Vanwege de aangescherpte privacywetgeving kunnen we uw declaratie niet als PDF bijvoegen, maar kunt u deze inzien in uw persoonlijke omgeving op uwdeclaraties.nl

Ontvangt u voor het eerst een declaratie via uw email account, dan kan het zijn dat deze terecht komt in uw ongewenste post/ spambox. Ons advies hierin is dat u ons (afzender) als veilig aanmerkt, dit kan bijvoorbeeld door ons als contactpersoon toe te voegen.

Een regeling is mogelijk vanaf een openstaande vordering van 25 euro met een maximaal aantal van 3 termijnen. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons via 0416-541509. Voor het betalen in termijnen rekenen wij € 5,- kosten per betalingstermijn.

Wij sturen geen accept giro`s mee met uw declaratie. U kunt uw betaling aan ons overmaken via het op de declaratie vermelde rekeningnummer. Heeft u een e-mail ontvangen met iDeal link of ziet u de link in uw declaratieoverzicht dan kunt u uw declaratie ook voldoen via iDeal.

Het wijzigen van gegevens doet u in de eerste plaats bij uw zorgverlener. Dat kan onder andere uw tandarts, orthodontist of apotheek zijn. Daarnaast is het altijd verstandig om gewijzigde gegevens óók aan ons door te geven. Zo weet u zeker dat uw gegevens altijd actueel zijn! Wilt u dus een verhuizing of een andere wijziging doorgeven? Doe dat dan altijd bij uw zorgverlener én bij ons. Wijzigingen in uw zorgverzekering dient u aan te geven bij uw zorgverzekering- en verlener.

Dat vindt u terug in het beveiligde portaal van Netpoint Factoring. Hier ziet u direct uw rekeningen, wat de zorgverzekering daarvan heeft betaald en welk bedrag u zelf nog moet betalen. In verband met de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het vanuit ons niet toegestaan om medische gegevens via e-mail te versturen. Ons portaal is zo ingericht dat uw veilig alle rekeningen van uw behandelingen kunt raadplegen en betalen.

Indien u specifieke vragen heeft, wilt overleggen of problemen ervaart in ons portaal mag u ons altijd benaderen. Ons vriendelijke team staat iedere dag voor u klaar en doet altijd hun best om wachttijden zo kort mogelijk te houden. Op onze contactpagina vindt u daarnaast een contactformulier waar u, indien gewenst, uw vraag en declaratienummer met ons kunt delen. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op!

Staat uw vraag hier niet tussen?
Neem contact met ons op!

Contact